Agility, safety and efficiency from those with the highest success rate in the segment. Emergency Analysis in up to 2h.
Expertise in data recovery on virtualized systems across all Hypervisors
Customized solutions for recovering
all types of databases.
Technology, transparency and commitment to ransomware recovery.
Reference in the recovery of photos, videos, spreadsheets and documents in general
Proprietary Technology to Recover Data from All Types of Security Cameras
Customized solutions for
recovering all types of SSDs.
1º STEP
SUBMIT YOUR MEDIA
2º STEP
FREE ANALYSIS AND QUOTE IN 24h
3º STEP
SENDING THE QUOTE
4º STEP
RECOVERING YOUR DATA
5º STEP
DELIVERY OF YOUR FILES
Over the past two decades, HD Doctor has closely followed the development of the data storage scenario, which is growing exponentially due to the large amount of data circulating around the world. With this in mind, we have developed cutting-edge technology to provide customized solutions for data loss on devices with a wide range of defects, with the aim of mitigating, identifying and resolving scenarios from the simplest to the most complex. Our structure includes equipment certified and used by the largest data recovery laboratories in the world.
O primeiro passo é preencher o formulário em nosso site. O objetivo deste formulário é obter informações preliminares sobre o seu dispositivo como marca, modelo, etc., bem como informações de cadastro para que possamos identificar a sua mídia após a chegada em um de nossos laboratórios.
O segundo passo é o envio do dispositivo. Caso tenha uma unidade de recebimento próxima a você, basta levar o seu dispositivo até lá e nós faremos o encaminhamento do mesmo, de forma gratuita, a um de nossos Laboratório. Clique aqui para ver os endereços de nossas unidades de recebimento.
Caso não tenha uma unidade de recebimento da HD Doctor em sua cidade, você pode enviar sua mídia, gratuitamente, pelos correios ou, se preferir, pode enviar, por conta própria, por uma transportadora de sua preferência. Em ambos os casos, siga as dicas abaixo para garantir a segurança do seu dispositivo:
– Envolva o dispositivo com plástico bolha ou algum outro material que absorva impactos. É importante que, tanto as laterais quanto as partes inferior e superior do dispositivo, estejam envoltas pelo material.
– Para a identificação do seu dispositivo, coloque dentro da caixa o seu nome e o número da ordem de serviço gerado ao final do formulário.
– De preferência, utilize sempre a opção de frete que possibilite o rastreamento da encomenda.
Em caso de dúvidas, entre em contato com a nossa central de atendimento no 0800 607 8700.
Após preencher o formulário em nosso site e levar ou enviar o seu dispositivo para uma de nossas unidades, será iniciada a etapa de análise. Essa análise é gratuita e sem compromisso.
Feita a análise, enviaremos para o seu e-mail o diagnóstico com o orçamento do serviço. Sendo autorizado, daremos prosseguimento ao processo e iniciaremos a tentativa de recuperação dos dados.
Caso não aprove o serviço, é necessário que nos envie um e-mail com agendamento de data e hora para que possamos entrar com o processo de liberação do seu dispositivo. Nesse caso, o dispositivo ficará disponível para retirada em nosso laboratório ou poderá ser feito o envio para o endereço de sua preferência. Os custos de retorno da mídia são do cliente.
Em caso de dúvidas, entre em contato com a nossa central de atendimento no 0800 607 8700.
Nenhuma empresa do setor consegue garantir a recuperação dos dados, isso porque diversos fatores externos influenciam no processo.
Por exemplo, se o dispositivo já tiver sido aberto e manipulado por outras empresas sem sucesso, poderá prejudicar na recuperação, podendo, inclusive, inviabilizar o processo.
Dessa forma, preferimos discutir as possibilidades de sucesso após a análise do seu dispositivo em nosso laboratório.
Ainda assim, a HD Doctor possui sucesso em 95% dos casos recebidos e trabalha com equipamentos e técnicas inovadoras para que a recuperação de dados seja possível na maioria dos casos.
Em caso de dúvidas, entre em contato com a nossa central de atendimento no 0800 607 8700.
– À vista: dinheiro, depósito, transferência (TED ou DOC), cartão de débito e crédito.
Pagamentos em dinheiro, transferências e depósitos tem desconto de 4%.
– Parcelado: 12x sem juros pelo cartão de crédito.
Trabalhamos com o prazo de 24 horas para a análise sem custo, mas, caso tenha urgência, temos prazos especiais de análise emergencial.
Análise em 12h – R$480,00
Análise em 6h – R$780,00
Análise em 2h – R$1.280,00
Os prazos de análise são contados a partir da chegada do dispositivo em de nossos Laboratórios.
Em caso de dúvidas, entre em contato com a nossa central de atendimento no 0800 607 8700.
Você poderá retirar em um de nossos Laboratórios, de forma gratuita, ou o dispositivo poderá ser encaminhado diretamente para o seu endereço, via correios ou transportadora de sua preferência.
Caso tenha enviado por correio, a entrega acontecerá da mesma forma como o envio. Entretanto, os valores de retorno da mídia ao endereço de preferência são pagos pelo cliente.
Fica a critério do cliente a escolha do Seguro (recomendado) junto à empresa que irá transportar o dispositivo.
Em caso de dúvidas, entre em contato com a nossa central de atendimento no 0800 607 8700.
A entrega do resultado da recuperação de dados dependerá do volume de arquivos. Caso os dados tenham até 16GB, disponibilizamos, gratuitamente, um pen drive para que sejam salvos os arquivos.
Caso ultrapasse os 16GB, será necessário uma outra mídia para cópia dos dados. Nesse caso, você poderá adquirir um HD conosco ou, se preferir, enviar um dispositivo com a capacidade livre igual ou maior ao volume de dados recuperados.
Todas as informações serão apontadas pelos nossos especialistas durante o processo de recuperação de dados.
Em caso de dúvidas, entre em contato com a nossa central de atendimento no 0800 607 8700.
Sim!
Temos um call center 24 horas onde nossos Especialistas são responsáveis por esclarecer todas as dúvidas de nossos clientes.
Ligue: 0800 607 8700
The first step is to fill out the form on our website. The purpose of this form is to obtain preliminary information about your device such as brand, model, etc., as well as registration information so that we can identify your media upon arrival at one of our laboratories.
The second step is to send the device. If there is a receiving unit near you, simply take your device there and we will forward it, free of charge, to one of our Labs.
Click here to see the addresses of our receiving units.
If you don’t have an HD Doctor receiving unit in your city, you can send your media, free of charge, by post or, if you prefer, you can send it yourself, using a carrier of your choice. In both cases, follow the tips below to ensure the safety of your device:
– Wrap the device in bubble wrap or some other impact-absorbing material. It is important that both the sides and the top and bottom of the device are wrapped in the material.
– To identify your device, place your name and the service order number generated at the end of the form inside the box.
– Preferably, always use the shipping option that allows tracking of the order.
If you have any questions, please contact our call center at 0800 607 8700.
After filling out the form on our website and taking or sending your device to one of our locations, the analysis stage will begin. This analysis is free and without obligation.
Once the analysis is complete, we will send you an email with a diagnosis and a quote for the service. If authorized, we will proceed with the process and begin attempting to recover the data.
If you do not approve of the service, you must send us an email with a date and time so that we can start the process of releasing your device. In this case, the device will be available for collection at our laboratory or it can be sent to the address of your preference. The costs of returning the media are the customer’s responsibility.
If you have any questions, please contact our call center at 0800 607 8700.
No company in the sector can guarantee data recovery, as several external factors influence the process.
For example, if the device has already been opened and manipulated by other companies without success, it could hinder the recovery and may even make the process unfeasible.
Therefore, we prefer to discuss the chances of success after analyzing your device in our laboratory.
Even so, HD Doctor is successful in 98% of the cases received and works with innovative equipment and techniques so that data recovery is possible in most cases.
If you have any questions, please contact our call center at 0800 607 8700.
– Cash: cash, deposit, transfer (TED or DOC), debit and credit card.
Payments in cash, transfers and deposits have a 4% discount.
– Installments: 10x by credit card.
We work with a 24-hour deadline for free analysis, but if you need it urgently, we have special emergency analysis deadlines.
Analysis in 12h – R$480.00
Analysis in 6h – R$780.00
Analysis in 2h – R$1,280.00
Analysis deadlines are counted from the arrival of the device at our Laboratories.
If you have any questions, please contact our call center at 0800 607 8700.
You can pick it up at one of our Laboratories, free of charge, or the device can be sent directly to your address, via post or your preferred carrier.
If you have sent it by mail, delivery will take place in the same way as shipping. However, the costs for returning the media to the preferred address are paid by the customer.
It is up to the customer to choose insurance (recommended) with the company that will transport the device.
If you have any questions, please contact our call center at 0800 607 8700.
The delivery of the data recovery result will depend on the volume of files. If the data is up to 16GB, we provide a free pen drive to save the files.
If the volume exceeds 16GB, you will need another media to copy the data. In this case, you can purchase a hard drive from us or, if you prefer, send a device with free capacity equal to or greater than the volume of data recovered.
All information will be pointed out by our experts during the data recovery process.
If you have any questions, please contact our call center at 0800 607 8700.
Yes!
We have a 24-hour call center where our Specialists are responsible for clarifying all of our customers’ questions.
Call: 0800 607 8700
HD Doctor's services are limited to recovering data from corrupted storage devices. The company does not provide technical support for repairing hard drives or similar devices. Services are only performed in person, upon delivery or shipment of the defective computer device, and are performed solely by the company's own team of employees, in its own laboratory, without outsourcing any stage of the service process.
HD Doctor has 3 laboratories and a total of 28 units throughout Brazil for your convenience. Send your device for a free analysis!